ریشه های اصلی مشخصات موسیقی بهترین آموزشگاه موسیقی شمال تهران در ایران و یونان بوده است و غربی ها طبق روایتهای تاریخی موسیقی جدی و هنری وتقریباً مدون خود رااز سده چهارم میلادی شروع کردند و قدیسی موسیقی را از طریق کلیسا به اهمیت ویژه رساند.
موسیقی این دوره اغلب مذهبی و محدود به آثار خاصی در ارتباط با حکایتها و دستور العملهای کتاب مقدس و خواندن سروده های آن بوده است.
البته پیش از قرن چهارم میلادی هیچگونه اطلاع صحیحی از وضع موسیقی در دست نیست،
تنها از کتابهایی که از آن زمان بیادگار مانده بخصوص در نوشته های پیروان مسیح نام آوازی که مربوط به روایات مسیح پیش از حرکت و صعود به کوه زیتون است ذکر شده است.
تا آنزمان موسیقی بصورت مونوفونی بوده و از سده نهم میلادی پولیفونی در موسیقی مورد استفاده قرار میگیرد و بتدریج تحولی در صدا دهی موسیقی بوجود می آید.
تا قرن هفدهم موسیقی مطلقاً در اختیار اشراف و دربارها و بخصوص کلیسا بوده بطوریکه اگر گروههای ذکر شده حمایت و پشتیبانی خود را اواسط قرن هفدهم کم کم و بتدریج موسیقی از تسلط کلیسا و دربار خارج میشود
و با حضور باخ که از موسیقیدانان بنام آلمانی است شمایل و کارآیی این هنر رو به تغییراتی می گذارد.
البته باخ دراختیار کلیسا و اشراف بوده و حقوق دریافت می کرده اما تحولی عظیم در موسیقی غرب ایجاد نمود.
بررسی مشخصات موسیقی در آموزشگاه موسیقی تهران
موسیقی در قرون وسطی
رومی ها که در تمدن وارث یونانیها بودند موسیقی را نیز مانند سایر آثار هنری از آنها اقتباس کردند .
در جشن بزرگ رم به سال 360 پیش از میلاد نخستین بار، یک درام به همراهی موسیقی و بدون مکالمه نمایش داده شد اساس موسیقی کلاسیک رم را به وجود آورد .
در قرون وسطی به تقلید یونانیها آوازهای دسته جمعی همراه رقص درنمایش تراژدی و کمدی معمول گردید .
سایر دانستنی های جالب در مورد موسیقی را میتوانید در دسته دانستنی های جالب از وبلاگ آموزشگاه موسیقی گشتاسب مطالعه کنید.
کلیسا از بدو تأسیس تا قرن 15 وظیفه بزرگی در تکامل موسیقی به عهده داشت
و پیشوایان مذهبی که در اواخر قرن ششم میلادی توسط پاپ گری گوار اول که اسقف اعظم کلیسای رم بود ٬
موجب شد تا فرم های سرود گر گوری مثل مس و رکوئیم که بیشتر به یادبود مردگان ساخته و اجرا می شود و معنای آرامش دارد و فرم های دیگری نظیر کائنات و موتت که بیشتر برای خواندن و کلام و آواز است توجه آهنگسازان دوره بعد مثل دوره کلاسیک را جلب کرده و از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
موسیقی در دوره رنسانس
در اواخر قرن 15 میلادی تحول بزرگی در افکار و عقاید دانشمندان اروپا بوجود آمدکه بنیان علوم قدیم را در هم ریخت .
به این مناسبت دوره ای را که صفحه جدیدی در تاریخ تمدن اروپا و تحولات موسیقی باز کرد رنسانس یا تجدید حیات نامیدند.
پیشوای تجدد حیات اروپا بیشتر کشور ایتالیا بود که با ظهور نویسندگانی مانند ماکیاول و تاسو و هنرمندان بزرگی چون برامانته ٬ لئوناردو داوینچی ٬ رافائل و میکل آنژ این تحول بزرگ را بنیان نهاد. همچنان که یونان مهد تمدن قدیم بود. ایتالیا بانی تمدن جدید اروپا شد.
پلی فونی از قرن 9 میلادی در موسیقی پیدا شد با این وصف علمی که امروز آنرا هماهنگی با هارمونی می نامند هنوز بوجود نیامده بود.
از اواخر قرن 15 یک قاعده کلی برای آوازها و نواهای چند صدایی وضع شد که آنرا کنترپوآن نامیدند.
طبق این قاعده چند آهنگ مختلف که در یک زمان شنیده می شود باید طوری با هم ترکیب شو دکه گوش آنرا نامطبوع تشخیص ندهد.
واژه کنترپوآن لاتینی و معنای آن نقطه در مقابل نقطه است منظور از نقطه در برابر نقطه، نت یا ملودی در برابر ملودی است.
کنتراپون در قدیم نوعی موسیقی را گفته اندکه شامل 2 یا چند صداست و نت های ملودی هر بخش بانت های متناظر بخش یا بخش های دیگر هم زمان اجرا می شود.