در مورد موسیقی سبک کانتری همیشه خیلی ها برایشان ابهام وجود دارد که این موسیقی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
در این مقاله مفصل به موسیقی کانتری می پردازیم.
از لحاظ تاریخی این موسیقی نیز بی تاثیر از موسیقی سیاهان نبوده!
برای یادگیری این سبک می بایست نوازندگی این سبک را یادبگیرید.
درواقع هر سبک تکنیک ها و نکات مربوط به خود را دارد.
اگر به کانتری علاقمند هستید پس از رفتن به آموزشگاه موسیقی شمال تهران میتوانید در کلاس آموزش تئوری موسیقی و اگر نوازنده پیانو هستید کلاس آموزش پیانو را بگذرانید و اگر نوازنده گیتار هستید به کلاس آموزش گیتار مراجعه کنید.
بررسی تاریخچه سبک کانتری در آموزشگاه موسیقی
برخی شنوندگان سفید پوست که به موسیقی تین پن اَلی که توسط گروه های سویینگ اجرا می شد گوش نمی کردند.
این افراد عموما از طبقه ی کارگر بودند که در مناطق روستایی و غالبا در جنوب آمریکا زندگی می کردند
که در مسیر جریان اصلی زندگی آمریکایی پس از جنگ داخلی قرار نگرفته بودند.
این گروه اجتماعی موسیقی ای می نواختند که ما امروزه به آن موسیقی کانتری می گوییم.
به آن موسیقی هیلبیلی نیز می گفتند و بعدها به نام کانتری و وسترن شهرت یافت.
مهمترین منابع کانتری که می توان از آنها برای بررسی این موسیقی استفاده کرد به شرح زیر می باشند:
سنت های ترانه های محلی که در بسیاری از نواحی جنوب آمریکا به شکلی دست نخورده محفوظ مانده اند.
قطعات سازی موسیقی رقص که معمولا به آن فیدل تیون یا fiddle tune می گفتند.
موسیقی گاسپل سفید پوستان
توصیه اساتید آموزشگاه موسیقی تهران
در تمام کشور ها و مناطق،مردمانشان سعی می کنند ابتدا موسیقی و هنر بومی خود را حفظ کنند،
ما با این حال که خود صاحب موسیقی هستیم علاقه ی کمی به موسیقی خودمان نشان می دهیم.
موسیقی ایرانی ساختار بسیار غنی دارد .
استفاده ویولن و گیتار در سبک کانتری
از ادغام این سبک ها موسیقی رقصی با سرعت تند به وجود آمدند که در آن ویولن و گیتار حضوری غالب داشتند.
موضوع متن ترانه ها از زندگی واقعی یک فرد بود مثلا تنهایی، مرگ،خانواده این ها موضوعاتی بود که در موضوع ترانه ها استفاده می شد.
این آواز ها به شکلی سنتی با کیفیتی تو دماغی خوانده می شدند .
در سبک کانتری تلاشی برای پنهان نمودن واقعیت جنوبی بودن موسیقی و لهجه ی گفتار انجام نمی شد.